Banen

Gjerdrum Golfklubb er igjen en 9 hulls bane.

Som kjent ble Gjerdrum Golfklubb hardt rammet under kvikkleiretskredet som gikk 30.12.2020.
Av banenes 9 hull ble 5 hull berørt i større eller mindre grad.

Vi har  hatt et tett samarbeid med banearkitekt Svein Drange Olsnes som har designet en spennende bane gjennom å benytte de eksisterede tilgjengelige hullene, samt designe 3 helt nye hull.
Utførende entreprenører for arbeidet er landskapsentreprenør Ross Whitehead og graveentreprenør Jonny Lillestrøm A/S.

Gjerdrum golfbane er en parkbane med par 66, men har sine helt klare utfordringer.
Det bølgende ravinelandskapet gjør at man på flere hull må spille strategisk fremfor å slå langt.
Banen avsluttes med signaturhullet, et kort par tre hull over vann. maleriskt og trivelig.