Nyhetsbrev juni 2024

Av: Immi Bakstad Andersen  |  Publisert: 5. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Endelig er sesongen 2024 igang, og for oss i Gjerdrum Golfklubb har det vært en meget god start med godt besøk av både medlemmer og gjester.
Klubben vår har vært gjennom noen tøffe år hvor vi mistet store deler av banen, og mange medlemmer. Dette har nå snudd, og vi har igjen en god tilstrømming av nye og tidligere medlemmer. Pr i dag teller vi 658 medlemmer.

Vi ønsker å informere deg som medlem litt om hva som vil skje i juni:

Turneringer
"Et slag mot kreft" - En viktig, kanskje den viktigste turneringen i året, blir arrangert søndag 9.juni.
Dette er turneringen hvor nesten alt er lov. Muligheter kan kjøpes, og ulovlighetene kan du kjøpe deg vekk i fra.
Alle inntektene fra turneringen går uavkortet til Kreftforeningen.

"Introduksjonsturnering" - I denne turneringen, som arrangeres 19.juni, inviterer vi alle nye, og ganske nye, golfspillere til en uhøytidelig lav-terskel turnering.

"St. Hans golf" - Denne turneringen har blitt en tradisjon, og blir i år arrangert 22.juni. Dette er et utpreget sosialt arrangement hvor vi griller og koser oss på terrassen etterpå. Vi håper og satser selvfølgelig på godt vær!

Mer informasjon om alle turneringene finner du i Golfbox, hvor du også melder deg på. Det vil også bli hengt opp påmeldingsliste på klubbhuset. Vi håper å se mange av dere fremover!

Banen:
Banen er tilbake til 9 hull, men det vil også i år bli gjort noen arbeid og endringer. Både hull 1, 2 og 3 vil det bli jobbet med fremover. Kart over dette kan dere se på klubbhuset.
Vi mangler bare en uttalelse om grunnforholdene fra NGI for at kommunene kan gi en godkjenning for å sette igang.
Det vil komme nye sittebenker på utsalgsstedene, og tavler for hullinformasjon. Alt det vi gjør blir gjort på dugnad, så det vil ta litt tid. Ønsker noen å bidra er det bare å si ifra.
Det er satt ut nye peggsamlere for ødelagte pegger på alle hull, og vi håper de blir brukt.
Om kort tid vil det komme ny ballmaskin. Den gamle har hatt sine beste dager, og skal skiftes ut. Den nye maskinen tar bare kort, og ikke penger eller poletter.
Ballkort med ønsket verdi kan kjøpes i klubbhuset hvis du ikke ønsker å benytte bankkort.

Klubbhuset:
Klubbhuset er jo selve hjertet i klubben. Det er her alle bør komme innom både før og etter runden. Gjerne også bare for å ta en kopp kaffe.
Vi har ikke en stor proshop, men vi har det du trenger til en fin runde golf. Ønsker du profilklær kan dette bestilles på klubbhuset.
Gavekort har vært etterspurt, og nå kan vi endelig tilby det. Du velger selv beløpet, og det kan benyttes til bla. greenfee eller simultaortime til vinteren. Som alt annet kan det kjøpes på klubbhuset.
All betjeningen i klubbhuset er på dugnad, og noen ganger sliter vi med å få dekket alle vaktene. Ønsker du å bidra til å holde klubbhuset åpent fra kl 10 - 18 hver dag?

Kurs:
Vi har totalt 6 kurs i løpet av sesongen. 4 av dem er allerede gjennomført. De to neste er i august, og det er fremdeles noen plasser igjen.
Kjenner du noen som ønsker å gå på kurs "Veien til golf" finner de påmelding på vår hjemmeside: Gjerdrumgolfklubb.no.

Juniorgruppa:
I Gjerdrum Golfklubb har vi en stor og aktiv juniorgruppa. Hele 96 av våre medlemmer er  juniorer under 20 år. De trener fast to ganger i uka, men mange av dem finner vi på banen nesten hver dag.
Flere er med i turneringer som blir arrangert både i nærmiljøet, men også lenger unna. Noen deltar også på nasjonale turneringer og konkurrerer i norgestoppen.
Har du en junior som ønsker å begynne med golf?

Vi ønsker dere alle mye god golf gjennom sommeren!