Nyhetsbrev Juni
Av: Jens Petter Nilsen | Publisert: 25. juni 2026 | Siste nyheter | Arkiv
Hei.
I påvente av en mer utfyllende rapport fra våre travle greenkeepere vil vi komme med litt informasjon om bane og hva som skjer.
Det er nok mange som har lagt merke til nettene som kommer opp rundt omkring på banen.
Hull 7 vil få et nett som skal fange opp baller som går over green og inn til naboen bak.
Hull 8 har fått opp nett ved gult, blått og rødt utslag. Dette for å sikre veien, og brukerne av veien, mot ball på avveie.
Vi håper at disse nettene vil styre spillet mer vekk fra veien og at det da blir sikrere. Det vil fortsatt være en oppgave for oss golfere å ikke sette andre i fare, så kommer det fotgjengere eller kjøretøy på veien så vent med å slå ut.
På de nye områdene ved hull 1 og 2 er nå stort sett alle blå pinner med hvit topp fjernet. Det vil si at områdene som frem til nå har vært spilleforbudsområde nå kan spilles fra. For å sikre at de områdene som henger etter i vekst ikke skal ødelegges, spiller vi med ballplassering på hele det generelle område på hull 1 og 2.
Det er IKKE lov å bruke de nye utslagene på disse to hullene ennå. De trenger litt mer tid.
Bunkerne på hull 1 og 2 er blåmerket og gir da fri dropp ut av bunker.
Robotene sitt arbeidsområde blir stadig utvidet så der du ikke traff en robot sist uke kan du treffe en nå.
Les de lokale reglene om hvordan du skal forholde deg til disse og følg de reglene.
De er der for å gjøre banen vår enda bedre.
Vi hadde problemer med vanningsanlegget for en kort stund siden, dette så vi tydelig på greenene ganske raskt. Dette er i orden igjen og alt er nå bra.
Håper dette var litt god informasjon i sommervarmen i påvente av greenkeepers corner på FB.
I påvente av en mer utfyllende rapport fra våre travle greenkeepere vil vi komme med litt informasjon om bane og hva som skjer.
Det er nok mange som har lagt merke til nettene som kommer opp rundt omkring på banen.
Hull 7 vil få et nett som skal fange opp baller som går over green og inn til naboen bak.
Hull 8 har fått opp nett ved gult, blått og rødt utslag. Dette for å sikre veien, og brukerne av veien, mot ball på avveie.
Vi håper at disse nettene vil styre spillet mer vekk fra veien og at det da blir sikrere. Det vil fortsatt være en oppgave for oss golfere å ikke sette andre i fare, så kommer det fotgjengere eller kjøretøy på veien så vent med å slå ut.
På de nye områdene ved hull 1 og 2 er nå stort sett alle blå pinner med hvit topp fjernet. Det vil si at områdene som frem til nå har vært spilleforbudsområde nå kan spilles fra. For å sikre at de områdene som henger etter i vekst ikke skal ødelegges, spiller vi med ballplassering på hele det generelle område på hull 1 og 2.
Det er IKKE lov å bruke de nye utslagene på disse to hullene ennå. De trenger litt mer tid.
Bunkerne på hull 1 og 2 er blåmerket og gir da fri dropp ut av bunker.
Robotene sitt arbeidsområde blir stadig utvidet så der du ikke traff en robot sist uke kan du treffe en nå.
Les de lokale reglene om hvordan du skal forholde deg til disse og følg de reglene.
De er der for å gjøre banen vår enda bedre.
Vi hadde problemer med vanningsanlegget for en kort stund siden, dette så vi tydelig på greenene ganske raskt. Dette er i orden igjen og alt er nå bra.
Håper dette var litt god informasjon i sommervarmen i påvente av greenkeepers corner på FB.




